Sosiaalisen median kanavat on usein jaettu keskustelu- tai kuvapalveluihin. Tärkein piirre on auton omistajalle on tavoittaa vuokrauksesta kiinnostuneet lähialueen ihmiset. Alla on lista vihjeistä, joita autoilija voi hyödyntää, jotta hän saa vuokratuloja sosiaalisen median avulla. Linkkaa ja tägää myös BloxCar julkaisuihin ja keskusteluun, niin saat enemmän näkyvyyttä.
Vuokratuloja sosiaalisen median avulla – lähialueen ihmiset löytyy Facebookista
Auton omistajalla on useampi tapa lähestyä lähialueen ihmisiä Facebookissa. Kaupunginosan ja lähialueen kierrätys- ja jakamistalouden ryhmät ovat hyviä paikkoja jakaa oman auton vuokrailmoitusta ja saada sitä kautta autolle vakiovuokralaisia naapurustosta.
Monella taloyhtiöllä on myös omat sosiaalisen median kanavat asukkaille. Omassa taloyhtiössä on usein autottomia asukkaita, joille yhteiskäyttöauto on tärkeä arjen askareisiin.
Auton omistajan kannattaa puhua omalla äänellään palvelun ja auton käyttökokemuksista.
Keskustelua Twitterissä
Jakamistaloudesta, kiertotaloudesta ja yhteiskäyttöautoista keskusteleminen tapahtuu tehokkaimmin Twitterissä. Jos siis haluat pohdiskella jakamistalouden hyötyjä tai keksiä ratkaisuja olemassa oleviin ongelmiin, voit herättää keskustelua käyttämällä alla olevia hashtageja.
#bloxcar #yhteiskäyttöauto #jakamistalous #kiertotalous #vuokra-auto
Instagramissa luodaan mielikuvia
Instagram on hyvä tapa saada näkyvyyttä, jos kokee olevansa intohimoinen jakamistalouden kannattaja. Kuvapalvelu auttaa rakentamaan mielikuvia, joten se ei ole hyvä tapa hankkia asiakkaita nopeasti.
Jos haluat saada lisää ohjeita ja vinkkejä auton vuokraamiseen ja vuokralaisten hankkimiseen sosiaalisen median avulla. Laita sähköpostia osoitteeseen contact@bloxcar.fi