Käyttäjätili ja tunnistus

Mitä tietoja minulta pyydetään?

Mitä enemmän meillä on tietoja sinusta, sitä luotettavammin voimme todentaa henkilöllisyytesi. Palvelua käyttääksesi on sinun annettava aina vähintään nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tämä vaihtoehto sopii esimerkiksi, kun vuokraat tuttujen kesken. Ylemmät jäsentasot vaatii, että annat itsestäsi enemmän tietoja. Tämän vuoksi tarkistamme henkilöllisyytesi ja maksukorttitiedot.   

Tuleeko passia tarkistaa?

Jos käyttäjällä ei ole vakituista kotiosoitetta Suomessa, tulee ajokortin lisäksi tarkistaa passi. Passia ei tarvitse kuvata, mutta sen tietoja tulee auton luovutustilanteessa verrata ajokortin tietoihin.

Miksi omistaja tarkistaa vuokraajan ajokortin?

Pyydämme omistajia tarkistamaan käyttäjän ajokortin ensimmäisellä vuokrauskerralla. Näin voimme varmistaa, että auton vuokraava henkilö on sama kuin vuokrauksen tehnyt henkilö. Suosittelemme myös tarkistamaan ajokortin jatkossa jokaisella vuokrauskerralla. 

Miksi pitää varmentaa henkilöllisyys?

Palvelussa vuokrataan yksityisiä autoja, jotka ovat omistajilleen arvokkaita. Tällaisen omaisuuden vuokraaminen on mukavampaa, kun tietää kenelle auton avaimet antaa. Palveluun ladattuja henkilötodistuksia ei näytetä muille käyttäjille tai omistajille, vaan omistajat näkevät vain mikäli vuokrauspyynnön tehneen henkilöllisyyden varmennus on onnistunut. Kuvia ei myöskään käytetä muihin tarkoituksiin kuin henkilöllisyyden varmentamiseen. Lisätietoja voi lukea tietosuojaselosteestamme (https://bloxcar.fi/static/files/bloxcar_privacy_policy_en_3_2_9-2019.pdf)

Mitä jäsentasoja on ja mitkä ovat tasojen edellytykset?

Uusi käyttäjä Kirjautuessasi palveluun pyydämme sinulta perustietoja, kuten nimen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Varmistamme sekä numerosi että sähköpostiosoitteesi. Kun olet täydentänyt nämä tiedot, pääset ensimmäiselle tasolle Uusi käyttäjä. Vasta-alkaja Päästäksesi toiselle tasolle, Vasta-alkaja, sinun tulee varmentaa henkilöllisyytesi. Vakiokäyttäjä Kolmannelle tasolle, Vakiokäyttäjä, pääset kun auton omistaja varmentaa ajokorttisi ja merkitsee sen hyväksytyksi palvelussa. Suosittelemme ajokortin tarkistusta jokaisen […]

Palvelu ei hyväksy sähköpostia

Saattaa olla että olet jo luonut BloxCar -tilin. Jos olet unohtanut salasanan, voit uusia sen täältä https://bloxcar.fi/fi/password-reset.

Palvelu ei hyväksy puhelinnumeroa

Tarkista, että kirjoitit puhelinnumeron oikeassa muodossa +358 50 1234567. Voit tarkistaa ja muokata numeroa palveluun kirjautuneena nimesi alta löytyvästä pudotusvalikosta, kohdasta Asetukset.

Puhelinvarmennus keskeytyi

Tarkista että kirjoitit puhelinnumeron oikein, sen tulee olla muodossa +358447329611. Voit tarkistaa ja muokata numeroa palveluun kirjautuneena nimesi alta löytyvästä pudotusvalikosta, kohdasta Asetukset. Voit kirjautua palveluun, vaikka tilin luonti on kesken.

Siirry takaisin käyttämään Blox Car -palvelua.
Takaisin palveluun